LA BLUES COMPANY: Klasiko bihurtzeko disko bat
La Blues Company-ri buruz hitz egitea, Ñaco Goñi harmonizistaren lehen diskoaren izenburua izateaz gain eta Gaztelupeko Hotsak-en erreferentzia izateaz gain, Donostiako La Gatera klub mitikoaz hitz egitea da batez ere. Estatu mailako lokal historiko eta ezinbestekoa, Donostiako gauak kulturalki dinamizatu zituena hamar urtez. Moda eta joera iragankorrekin zerikusirik ez duen kluba, Bluesaren espiritua haize eta marearen kontra zainduz, Jon Gurrutxaga eta Santi Parraren zuzendaritzapean. Behin betiko itxi eta 25 urtera, Jonek generoko figura garrantzitsuenetako batzuk bildu eta proiektu hau ekoizteko deliberioa hartu du.
Estudio berean baldin baditugu Ñaco Goñi harmonizista historikoa (Tonky Blues Band, Jokers, Malcolm Scarpa, Ñaco Goñi eta Bluescavidas), piano bluesaren erreferente den Paul San Martin donostiar pianista eta abeslaria (Stay Blues, Paul San Martin trio, The Fake Cousins) eta alde batetik Edu Bighands madrildar gitarrista eta abeslari geniala (Dinamita Blues Band, Ñaco Goñi eta Bluescavidas Whiskey Train, Edu Bighands), eta bestetik Fernando Beiztegui gitarra jotzaile eta kantari granadarra, Martí Elias (Mambo Jambo Ray, Ray) bateria jotzaile katalanarekin osatuz, ez dago dudarik La Blues Company dela azken urteotak bluesaren zaleek izan duten albisterik onena.
Beasaingo Pottoko estudioetan Fredi Pelaezek grabatua eta Edu Bighandsek bateratua, lehen lan honek soberan betetzen ditu erreferentziazko disko bihurtzeko behar diren baldintza guztiak. Zuzeneko lana, oktanaje handikoa, antzinako erara eta musikari mitiko batzuen nortasun paregabearekin, Atlantikoaren alde honetan egindako bluesaren benetako espirituarekin burutua.
Blues Company shuffle ezkutuko erritmoan estreinatu zen, bai bandak konposatutako Pottoko shuffle instrumentalean, bai Long Road Blues hipnotikoan, Fernando Beizteguiren ahots boteretsuak gidatua eta berak idatzia. Edu Bighandsek maisuki berrikusten du Mississippiko abeslari eta harmonizistaren I Want You By My Side tradizionala, Billy “Jazz” Gillum, Ñaco Goñiren zuzendaritzapean, Paul San Martini lagatzeko lehen Sonny Boy Williamsonen New Early In The Morningen ahots lanak. Beizteguik Dance with the Devil sinatu zuen, Goñiren fraseatze sutuarekin eta San Martinen piano blues ikasgai zoragarrian. Blues jatorrenaren sakonean barneratzen diren kantu sorta bikaina, Edu Bighandsen eskutik You Belong To Me filmeko Magic Sam bezalako klasikoak berrikusiz. John “Son” Thomas abeslariaren Beefstake Blues bezalako bitxi bikainak azaleratuz, Paul San Martin ahotsean eta pianoan eta Beizteguiren slide-guitarra Lightning Hopkins eta bere Lightnin ‘Boogie berrikusteko, Marti Eliasen lan erritmiko neurtezinarekin eta Paul San Martinen ezkerreko eskuarekin.
Lan honen beste balio handi bat Fernando Beizteguiren jatorrizko konposizioak dira. Granadarrak Strange Feeling Blues, slow blues klasikoa. Low Down Dog lanean, Paul San Martinek Big Joe Turner shouterra biziberritu du Boogieren erritmoan, Junior Parker eta Otis Rushen arteko erdibideko oihartzunei bide emanez Beizteguik sinaturiko It ‘s Hurt to Live (Kneeling Down Before This Scum) lanean, klasikoetan barrena ibiltzeko “Big Maceo” Merriweather pianojole eta abeslariaren I Got the Blues, Mellow Down Easy (Willie Dixon) eta Half Ain’ t Been Told eskainiz, Magic Samen espiritua berpizteko Edu Bighands interpretatutako That ‘s Why I’ m Cryingekin Fredy Pelaez Hammond organoa dela Paul San Martinen pianoarekin elkartuz.
Albisteak